Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Sköna dagar på landet och massor av fynd

Av Pia - 7 mars 2010 20:54

Har haft ett par härliga dagar ute på landet och njutit av vintersolen. Mycket pyssel blev det både med Nål och Tråd.

Sydde upp "våriga" förkläden i två glada färger Rosa och Grönt med vita prickar. 

Självklart besökte jag mina favoritbutiker Marias Hus www.mariashus.se  och Tyger & Ting www.tygerochting.se

 Det blev också en runda på Valdemarsviks Aktionsbyrå. Där kommer man troligtvis aldrig ut tomhänt ifrån, i alla fall har jag aldrig lyckats göra det.

Här nedan kan ni se lite av veckans inköp.


  

Kruka med spalje från Blomsterlandet i Norrköping.




  

Fin förvaring i form av plåtburk med Shabby Chic bild på locket. Från Blomsterlandet i Norrköping.

   

Krona och Hjärta från Marias Hus. Kommer ta bort prisman på hjärtat...less is more.




         

Den här fina byttan från Rörstrand hittade jag på Valdemarsviks Aktionsbyrå. Byttan är i från serien Dinera  och kommer göra sig bra till sillen på påskbordet.




  

Husmusen! Den här söta bor nu i våran hall. Gick inte att motstå! Från Marias Hus.



 
 
Ingen bild

Mia

7 mars 2010 22:01

hallå i rutan! den där Marias hus verkar vara en trevlig plats ;-) jag gillar skarpt din nya "hus mus".

Ha en bra vecka och pyssla på.
kram Mia

 
Luiza

Luiza

7 mars 2010 23:29

Hejsan!
Det låter helt underbart att få vara på landet och bara lata sig!!
Och vilka fina saker du fick med dig hem... Kanske rent av ska ta och följa med någon gång...=)

Ha en fin måndag!

Kramar/
Luiza

http://www.luizas-feelings.blogspot.com

 
Pia

Pia

8 mars 2010 08:24

Mia-Jag ÄLSKAR Husmusen!
Luiza-Tack Söta. Klart att du ska hänga på till Valdemarsvik nån gång. På sommaren kryllar det av gårdsaktioner och loppisar.
Ha en bra dag vänner!
Kram Pia

http://www.fundesign.se

 
Fröken Pyssel

Fröken Pyssel

8 mars 2010 09:59

Vilken mysig blogg du har. Fåtöljen du klädde om blev verkligen HELT underbar! Har också tänkt klä om något liknande men är lite rädd att jag kommer misslyckas :-S

http://pysselmama.blogspot.com

 
Pia

Pia

8 mars 2010 13:05

Tack Fröken Pyssel! Ja jag kan säga att det var lite läskigt innan jag gav mej på fåtöljen. Men det gick ju hur bra som helst.Det tog två dagar och lite hjälp att dra i tyget för att få det riktigt tight men sen var det bara att tjoffsa dit nitar med nitpistolen. Tyget sitter fortfarande bra nu efter ett års flitigt användande.Tycker verkligen att du också ska göra en alldeles egen favoritfåtölj. Ha en bra dag i vintersolen.

http://www.fundesign.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 11 september 2012 12:35


Elvabarnsmamman Min vän Mirka bloggar om mina mössor.Det värmer hoppas mössorna värmer lika gott   http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/         ...

Av Pia - 10 september 2012 14:10

Glada Mössor i Härliga Färger och Mönster!   Välkommen till FunDesigns Webshop!  www.fundesign.se                           ...

Av Pia - 6 september 2012 11:25


Förra helgen åkte FunDesign till Eskilstuna och medverkade där som utställare på Ärladagen. Trost regn kom många besökare. Lördag den 29/9 åker Fundesign ut igen. Denna gång blir det Hällberga Skördemarknad. Kanske ses vi där? Glöm inte att k...

Av Pia - 28 augusti 2012 08:07

    2012.08.27 slog jag upp dörrarna för FunDesign Webshop. Shopen finner Du under www.fundesign.se     Jag hoppas att ni här kan hitta det ni önskar på ett enkelt och smidigt sätt. Sidan är dock fortfarande under uppbyggnad. Är det nå...

Av Pia - 23 augusti 2012 15:48

Inom ett par dagar kommer FunDesign starta upp som webshop! Samma adress som tidigare!Där kommer Du även hitta en ny uppdaterad blogg! www.fundesign.se   Välkommen!       ...

Presentation


FunDesign
Glad Design för Dej & Ditt Hem

Omröstning

Hur hittade Du FunDesign?
 Genom mig
 En vän
 Sökning
 Annan blogg
 Bloppisen
 Barnaskaran
 Annons i Stockholm
 Annons i Valdemarsvik
 Annons i Härnösand
 Annons i Enköping
 Tradera/Blocket

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards